4. februar 2021 – Šlezija je zgodovinska pokrajina v srednji Evropi in se razposira čez Poljsko pa tudi na Češko in v Nemčijo. Zgornja in Spodnja Šlezija sta prepoznani kot turistični destinaciji, manj znana pa je Opolska Šlezija, ki se poskuša v senci znanih sosed tudi sama prebiti na turistični zemljevid Evrope. Sama po sebi ne velja za eno najprivlačnejših turističnih destinacij, čeprav ima bogato kulturo in tradicijo, ki ponujata pomembno priložnost za nadaljnji razvoj. Opoljsko vojvodstvo se je soočalo tudi z izzivom neprepoznavnosti regionalne kuhinje v drugih delih države. Priložnost za turistični preboj se je pokazala prav skozi aktivno promocijo kulinarike s »kulinaričnimi potmi«.
Cilja projekta sta bila spodbujanje ekonomskega razvoja ruralnega območja in vključitev lokalne skupnosti v razvoj območja. Za ponudnike so pripravili izobraževanja, študijske izlete in promocijske aktivnosti. Člani mreže kulinarične poti »Opolski Bifyj« so prepoznali potencial tradicionalnih izdelkov in ugotovili, kako pomembna je za uspeh učinkovita promocija regije. Skupnost se je povezala na podlagi skupnih pobud in ustvarila turistične izdelke na podlagi lokalnih virov.
Udeleženci so s serijo enodnevnih tematskih izobraževanj s poudarkom na tradicionalnih izdelkih Poljske in Opolskega območja pridobili oz. razširili znanje o kulinarični dediščini in tradicionalnih produktih, zlasti z vidika turističnega potenciala. V izobraževanja se je vključilo kar 115 ljudi. Za člane kulinarične poti “Opolski Bifyj” sta bila izvedena tudi dva študijska obiska na Poljsko in sosednjo Češko. Udeleženci so spoznali način delovanja restavracij na podobnih kulinaričnih poteh, med seboj izmenjali izkušnje in vzpostavili nova podjetniška sodelovanja. Člani mreže so sodelovali tudi na turističnih in kulinaričnih sejmih in prireditvah. Sejmi ob koncih tedna so predstavljali priložnost za promocijo agroturizma in tradicionalnih lokalnih produktov.
V okviru projekta je bil izveden še tridnevni študijski obisk za novinarje in blogerje. Ti so bolje spoznali regijo in jo posledično po svojih kanalih promovirali. Na kulinaričnem popotovanju so izvedeli veliko o kulinarični poti “Opoljski Bifyj” in o turističnih atrakcijah regije. Sodelovali so tudi na dveh kulinaričnih delavnicah o pripravi krapa in Pavlove torte. Promocija je bila zagotovljena.
Pripravili so še vodnik z informacijami o tradicionalnih produktih Opolske Šlezije, ga opremili z zemljevidom, atrakcijami ter ličnimi fotografijami tradicionalnih jedi. Za zelo praktičnega se je izkazala zlasti žepna verzija vodnika.
Kulinarična pot “Opoljski Bifyj” predstavlja prvi uspešen poskus združitve gostinske, nastanitvene in turistične ponudbe v Opolski Šleziji. “Opolski Bifyj” je postala prepoznavna turistična znamka ne le v regiji, ampak tudi širše na Poljskem. Projekt je bistveno pripomogel k večji vključenosti lokalnih prebivalcev v skupnost in skupnemu razvoju območja. Člani mreže so pridobili nova praktična znanja o potencialu tradicionalnih izdelkov pri promociji svoje regije, ki jih zdaj s pridom vključujejo v svojo ponudbo.
Informacije o Opolski Šleziji: VisitPolskie

Okusna jed iz svinjine v restavraciji Starka.

Tradicionalni poljski cmočki v restavraciji Staropolska.

Znameniti grad Mozsna.
Vir: ENRD