30. oktober 2019 – Med člani LAS in drugimi udeleženci še vedno odmevajo vtisi s strokovne ekskurzije po Pustriški dolini na Južnem Tirolskem. Z vami delimo dobro prakso, nad katero smo bili vsi navdušeni. Gre za znamko Roter Hahn (Rdeči petelin), pod katero se od leta 2002 povezuje kar 1.600 turističnih kmetij na Južnem Tirolskem.
Število vztrajno narašča, saj kmetje prepoznavajo pomembnost povezovanja in skupnega nastopa na trgu. Pod krovno blagovno znamko združujejo počitnice na kmetiji, izletniške kmetije in vinotoče, pa tudi kakovostne kmetijske proizvode in rokodelske izdelke s kmetij. Pravila za uporabo blagovne znamke Roter Hahn so zelo stroga, kmetije plačujejo letno članarino in so pogodbeno vezani z upravljavcem Zveza kmetij Južne Tirolske.
Na turističnih kmetijah se morajo enakovredno ukvarjati tako s kmetijstvom kot s turizmom, to je tudi razlog za omejeno apartmajev oz. sob. S tem ohranjajo kulturno krajino in pristen kmečki način življenja, kar omogoča obiskovalcem avtentično doživetje teh krajev. Kmetije imajo stroge predpise glede kulinarične ponudbe, ki mora zajemati le tradicionalno kuhinjo in pijače s kmetij. V središču je kmetija; večina surovin mora izhajati iz kmetije, le manjši odstotek lahko odkupijo od drugih kmetij. Prav tako so opredeljene smernice glede opreme apartmajev, ki morajo izžarevati domačnost in toplino, kar dosežejo z lesom in uporabo drugih naravnih materialov, pomembno je tudi negovanje zunanjih površin. Kmetija mora gostom ponuditi vsaj en lasten izdelek, na primer sok, klobase, sadje, lahko tudi košaro ali drug rokodelski izdelek, ki so ga ustvarili na kmetiji.
Ciljajo na goste iz mest, ki iščejo domačnost, toplino in naravo. Zdi se, da gre za zmagovalni poslovni model, ki je Južno Tirolsko v zadnjih 10 letih povedel iz dna v sam vrh najbolj razvitih destinacij v Italiji.
Več na: www.roterhahn.it